Jump to content
Nikola

VAZNO JE ZDRAVLJE

Recommended Posts

Kako se sve cisti organizam?

Od nejedenja jednom nedeljno, „vodenog dana”, preko suvog i mešovitog posta do potpune apstinencije od hrane. Pobornici zdravog nacina ishrane i prirodnog (samo)lecenja organizma smatraju da je post, i mimo religiozne konotacije, nešto što treba sebi priuštiti s vremena na vreme. Oni isticu da je to odlican nacin da se organizam ocisti od “šljake”, ukljucujuci otrovne supstance koje više ne mogu da se razgraduju (posebno iz creva) usled njihovog prekomernog unošenja kao i bolesne celije, cime se sva tkiva obnavljaju a organi “dolaze k sebi”, dok se koža osvežuje a i kilogrami skidaju. Sve to vodi i boljem subjektivnom osecanju. Pri svemu, dodaju, posta, odnosno gladovanja ne treba se plašiti jer organizam ima rezerve za “vanredne situacije” i nece se “mraciti pred ocima” zbog cinjenice da se ne jede, nego zato što je krenula eliminacija otrova.

Pa, na koje sve nacine može organizam da se cisti?

Postoji takozvani mini-post, koji podrazumeva da se jednom nedeljno ne jede i ne pije ništa (dozvoljeno je samo malo vode, u slucaju žedi), a ovaj postupak se preporucuje zdravim osobama, kao preventiva.

Tu je i hidricni post, kada se, kao kamile, ništa ne jede od podneva do podneva, odnosno preskacu se vecera i dorucak u roku od nedelju dana. Dozvoljena je samo, s vremena na vreme, šolja vruce vode ili biljnog caja koji ce pospešiti lucenje tecnosti, a time i cišcenje organizma. Ovo služi da se bude u formi.

Pravi hidricni post, medutim, trebalo bi da primenjuju oboleli od reumatizma zglobova, gihta, neuralgije i išijasa, odnosno bolesti ciji su uzrok nagomilani kristali mokracne kiseline. NJegovo praktikovanje podrazumeva da se ne jede ništa, samo se pije cista (može, cak, i destilovana) voda u malim gutljajima – ne duže od osam dana.

Ako se neko odluci za suvi post, treba da zna da se pri tome ne piju ni voda ni cajevi, nego se organizam ispira sopstvenom limfom, a možemo mu pomoci tako što cemo stavljati vruce suve obloge na jetru, ili što cemo otici u suvu saunu. Preporucuje se da ovaj post traje cetiri dana.

Hidricni i suvi post mogu se i kombinovati, a preporucuju se onima koji, uz reumatizam i slicne bolesti, pate i od ateroskleroze, peska u bubrezima ili žuci, šlajma… Ovaj mešoviti post sporvodi se tako što se cetiri dana praktikuje hidricni, dva dana suvi pa opet cetiri dana hidricni, ili slicnim ritmom koji odgovara pojedincu, ali je bitno da je suvi deo izmedu dva “mokra”.

Postoji i nešto što se u krugovima pobornika prirodnog (samo)lecenja zove Šortov post, a u stvari je ono što su davno praktikovali isposnici: jede se samo stari suvi hleb, koji se mora veoma dugo žvakati, i pije se voda. Ovakav post mogu sprovoditi i zaposleni, jer ih nece ometati u svakodnevnom obavljanju poslova, a ocistice organizam. Može da traje dokle god se želi.

Takozvana monodijeta podrazumeva da se tokom dana uzima samo jedna vrsta hrane ili pica u odredenim razmacima (na sat ili dva), slab caj od lekovitih trava (bez šecera), razreden sok od grožda, limuna, jabuke i drugi (ili rendane jabuke), sokovi od povrca, ili popareno ili presno povrce, tofu, kiselo mleko, bareni integralni pirinac ili druga kaša od žitarica… Ovaj nacin ishrane preporucljiv je narocito leti, kad voca i povrca ima u izobilju, a dnevno se može dodati nekoliko lešnika, badema, malo meda ili sojinog mleka.

Na kraju, moguce je i uopšte ne jesti ništa, i piti samo malo vode u malim gutljajima, ali ne upražnjavati duže od tri nedelje. Za svaku sigurnost, ovakav post je najbolje sprovoditi u bolnickim uslovima, pod stalnom lekarskom kontrolom, što se i preporucuje izuzetno gojaznim osobama koje moraju da skinu višak kilograma.

Dodajmo da, kao što smo rekli prethodni put, organizam treba pripremiti za post, a to se može uciniti monodijetom, kada ce se, nekoliko dana uoci posta, jesti samo gusta kaša od barenog povrca, a neposredno uoci njega uvece uzeti tabletu za cišcenje. Izlazak iz posta treba da bude slican: opet nekoliko dana gustih kaša od povrca, a onda postepeno prelaziti na vece kolicine hrane.

I još: oni koji prvi put poste mogu imati “eliminacionu krizu”: glavobolju, gadenje, što ce se rešiti velikom cašom mlake vode i povracanjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zanimljivo :icon_smile:

negdje sam procito kad bi se ljudi praznili kao ptice, da bi zivjeli 200 godina :icon_eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregled dojki - rak dojke

Rak dojke

Rak dojke je izlečiv ako se rano otkrije!

Rak dojke je veoma neuobičajen kod žena mlađih od trideset godina, ali sve žene bi trebalo da počnu same rutinski da pregledaju grudi od rane mladosti, a posle 30 – 35 godina starosti još pažljivije.

Ova smrtonosna bolest pogađa jednu od 14 žena i još uvek je na prvom mestu po učestalosti u odnosu na druge tipove raka kod žena. Ali ako se otkrije u ranoj fazi, u većini slučajeva je izlečiv.

Rizik od raka dojke veći je kod onih žena kojima je majka ili neka od žena u porodici bolovala, pa bi te žene trebalo da budu dvostruko pažljivije i redovnije da pregledaju grudi.

Ako nešto i pronađeš, ne zaboravi da se za većinu grudvica i izraslina ispostavi da su bezazlene ciste, ali bez obzira na to obavezno se obrati lekaru.

http://www.femalelife.co.yu/scripts/basic_...cer/content.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorucak je najvažniji obrok dana

Preskakanje dorucka nece vas uciniti mršavijima - naprotiv, istraživanja su pokazala da su osobe koje za dorucak jedu žitarice ili peciva znatno vitkije od osoba koje ne doruckuju ili jedu mesne preradevine i jaja. Dorucak bi trebao osigurati cetvrtinu dnevnih potreba organizma za hranjivim materijama, stoga je važno šta cemo doruckovati. Dobar dorucak ukljucuje mleko ili mlecne proizvode kao dobar izvor belancevina i kalcijuma, integralna peciva ili pahuljice, kao izvor složenih ugljenih hidrata, i voce kao izvor prehrambenih vlakana te nekih vitamina i minerala. Propustimo li dorucak, mnogo je verovatnije da ce nas tokom dana napasti neutaživa glad koja ce nas naterati da zgrabimo prvu hranu koja nam se nade u blizini. No dorucak ne deluje pozitivno samo na liniju nego i na mentalne sposobnosti. Deca koja ujutro doruckuju bolje funkcionisu ujutro i imaju više uspeha u rešavanju problema, a odrasle osobe koje redovno doruckuju rade brže, manje greše i bolje pamte u odnosu na osobe koje preskacu dorucak. Dorucak bogat složenim ugljenim hidratima povoljno utice na kratkorocno pamcenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontra - Mirjana Bobić-Mojsilović

Mršavost

Oblapornost savremene kulture ogleda se, između ostalog, i u opsednutosti hranom. Veliko ždranje, kao društveni koncept, koje je proizvelo gojaznu civilizaciju napunjenu fast-food i hranom zvanom đubre, što je bio vrhunski dokaz visokog standarda, danas, međutim, postaje polje za klasno razlikovanje.

Ako je nekada bogata trpeza bila privilegija visokih društvenih slojeva, dok se sirotinja zadovoljavala onim što ima - jednostavnom hranom bez mesa, danas je situacija upravo obrnuta. Bogati jedu malo, jednostavno i zdravo. Hrana postaje društveni znak, isto kao i kola koja voze ili garderoba koju nose. Proždrljivost i kulinarski eklekticizam zamenjen je nekom vrstom nove askeze. U savremenoj otmenoj kuhinji tanjiri su ogromni, ali su porcije minimalne. Sirotinja ima male tanjire, prepunjene svim i svačim, odozgo zalivene majonezom i kečapom. Aždaja gladi i nesigurnosti mora biti zadovoljena, a praznina zatrpana, dok oni „koji imaju“ u ovoj priči postaju „oni koji znaju“.

Tako se opsednutost zdravljem danas može čitati i kroz neverovatan uspon industrije „zdrave hrane“ koja je mnogo skupa - jeftina hrana, to jest ona koja je zatrovana, ostavljena je gladnima. Siti sada mogu da se uzdrže, pa otuda organski gajeno povrće, sveže salate i fina riba postaju hrana otmenosti, izraz neke vrste gađenja prema ždranju onih koji moraju da rade fizičke poslove. Zdravlje je danas privilegija bogatih, koji čak i telefonom zovu svog ličnog nutricionistu da ga pitaju šta da naruče u kafani. Doda li se tome i detalj - da se fina hrana jede po restoranima, a da su kuhinje u stanovima bogatih uglavnom samo oda dizajnerima, priča o socijalnim znakovima samo dobija na raznovrsnosti.

Jelo je statusni simbol, svesno jedenje razlikuje civilizovanog čoveka od varvarina, kaže Sioran. Otuda je ideal mršavosti ideal koji postavljaju oni čije živote, otvorenih usta, sirotinja sveta gleda na televiziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spavanjem do ­linije iz snovaDva sata prije odlaska na spavanje pojedite lagan obrok kako biste lakše zaspali i osigurali dovoljno odmora i energije tijekom noćiRazlog zbog kojeg neke osobe nikako ne uspijevaju skinuti višak kilograma, bez obzira na redovito vježbanje i smanjen unos kalorija, možda leži u nepravilnim navikama spavanja.

Istraživanja su pokazala da se osobama koje noću spavaju manje od šest sati metabolizam usporava i zbog toga se debljaju. Hormon apetita leptin tada radi usporeno i ne signalizira pravodobno kad je organizmu dovoljno hrane, što dovodi do debljanja. Poremećaje metabolizma i hormona ne potiče samo premalo sna nego i poremećaji spavanja, poput nesanice ili neredovitih navika spavanja.

Ne samo da se zbog premalo sna možete udebljati, nego i oboljeti od dijabetesa i kardiovaskularnih bolesti. Kako biste ostali zdravi, važno je uspostaviti pravilan ritam spavanja, odnosno lijegati i buditi se u približno jednako vrijeme te spavati dulje od šest sati. Ako se cijeli dan osjećate iscrpljeno, spavate premalo ili previše. Uz konstantan osjećaj umora malo je vjerojatno da ćete imati snage za rekreaciju, što uzrokuje debljanje.

Duljina sna koja je potrebna organizmu da se odmori je individualna i ovisi od osobe do osobe. Kratak pad energije tijekom dana je normalan, ali ako vam se spava čitav dan, pokušajte ranije lijegati.

Ako imate problema s ustajanjem, razgrnite zavjese i izložite se sunčevoj svjetlosti.

Пренето са Т портала

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za jačanje organizma

Med i jabuke

Za brži oporavak bolesnika ljekari preporucuju uzimanje meda u svakodnevnoj ishrani, ali i jabuke i jabukovo sirce koji blagotvorno djeluju na ljudski organizam!

Profesor Koh, cuverni strucnjak za bolesti srca, jednom je prilikom rekao da bi, kad bi trebalo da se nesto propise za covjekovo srce, vrlo rado propisao materijale koji se nalaze u medu.

Ipak, pri odredivanju lijekova jos se premalo vodi racuna i o tome da djelovanje nekog lijeka dolazi do punog izrazaja tek kad se primjenjuje i odgovarajuca dijeta. U toku bolesti organizam se bori za ozdravljenje i vazno je da mu se u tome sto vise pomogne. To se, izmedu ostalog, postize odredenim lijekovima, ali i najpogodnijom ishranom.

Kombinacija meda i jabuka, objedinjava oba ova blagotvorna faktora: i ljekovitost i hranjivost. Svakom terapeutu su poznati uspjesi pri lijecenju medom u slucajevima mnogih srcanih, bubreznih, stomacnih i crijevnih oboljenja. Medutim, i jabuke su jos od starih vremena bile veoma cijenjene kao odlicno ljekovito sredstvo.

Ne samo u stara vremena nego i sadasnja moderna medicina priznaje i vosoko cijeni hranjivu i ljekovitu vrijednost jabuka. Zbog toga se u nekim zemljama, u slucajevima zelucanog i crijevnog katara dojencadi daju naribane jabuke pomijesane sa medom i to kao jedina hrana koja djeluje antisepticno.

S obzirom na to da sadrze obilje ljekovitih materija, jabuke i pcelinji med blagotvorno djeluju na miran san i dobru probavu, sto je veoma vazno ne samo za bolesnike nego i za zdrave osobe. Kada bolesnik odbije svaku ponudenu hranu, dokazano je u nebrojnim slucajevima, vrlo rado ce uzeti kombinaciju jabuke i med. Ta mjesavina je pravi je eliksir zdravlja i energetska “bomba”, koja koristiti za jacanje bolesnog i iscrpljenog ljudskog organizma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaze meni moj tata : Sine svako jutro, cim ustanes, ti popij po jednu casicu kruske. To je odlicno za zdravlje." A ja naravno slusam tatu. :icon_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za dva dana obeležava se Svetski dan borbe protiv pušenja

Za cigarete dnevno tri miliona evra

Procenjuje se da pušači u Srbiji svakog dana popuše blizu 73 miliona cigareta. Za to dnevno izdvajaju tri miliona i sto hiljada evra, a za godinu dana više od milijardu i sto miliona evra. U dimu cigarete nije pronađena nijedna korisna materija, a potvrđeno je prisustvo čak 4.000 štetnih i 43 kancerogene materije.

Broj pušača u Srbiji za poslednjih šest godina smanjen je za pet procenata. Godine 2000. pušio je svaki drugi muškarac, danas to čini 39,7 odsto. Što se tiče žena, procenat žena pušača u odnosu na 2000. smanjen je sa 33,7 na 30,5. Podaci takođe pokazuju da je u zemljama gde je smanjen broj pušača umanjena i pojava pušačkog raka pluća, hronične opstruktivne bolesti pluća, kao i srčanih udara.

Ovogodišnji slogan Svetskog dana borbe protiv pušenja, koji se svake godine obeležava 31. januara, glasi: „Jedan pušač, mnogo žrtava“. Time zdravstveni zvaničnici žele da skrenu pažnju pušačima kako bi prestali da ugrožavaju one koji nemaju ovu ružnu naviku.

- U našoj zemlji svake godine registrujemo 4.300 novoobolelih od pušačkog raka pluća. Žene koje puše u trudnoći 300 odsto češće rađaju decu sa rascepom gornje usne, nepca, nosa, ali i sa urođenim srčanim manama. Od 100 mališana koji do 15. godine života dobiju leukemiju, smatra se da su za 50 odsto krive mamine cigarete u trudnoći. Od sto mališana koji do 15. godine života dobiju rak vilice, Hočkinsovu bolest ili tumor mozga, smatra se da su za 52 odsto krive cigarete - kaže dr Petar Borojević iz Instituta za javno zdravlje „Batut“.

Najnovija istraživanja pokazuju značajan napredak kada je reč o svesti pušača o ovoj opasnoj navici. Naime, sada je svaki drugi odrasli stanovnik svestan štetnih posledica duvanskog dima, dok je 2000. godine na taj način razmišljalo samo 34,6 odsto stanovništva. Izloženost duvanskom dimu na radnom mestu smanjena je za pet odsto. U populaciji omladine, uzrasta od 15 do 19 godina, takođe se uočava pad upotrebe duvana. Danas puši svaki sedmi omladinac, dok je 2000. godine pušio svaki peti.

Dr Borojević kaže da duvanske industrije, kako bi zadržale pušače, u duvan ubacuju dodatnih 600 hemikalija. To su kao prvo sumpor (ubacuje se kako bi duvan požuteo i u toku fermentacije dobio zlatnožutu boju), zatim preparat na bazi olova da bi se korigovao ukus duvana (zato pušači ujutru imaju metalni ukus), antifriz radi nivelisanja vlage u duvanu, otrovni titan-dioksid radi postizanja bele boje kod pepela cigareta, azbestna vlaga da se pepeo ne bi krunio.

- Radi povećavanja prinosa na poljima duvana i poboljšanja ukusa duvana dodaje se i radioaktivni polonijum 210, pa su pušači praktično i ozračeni - zaključuje dr Borojević.

Sonja Todorović

Strategija o kontroli duvana

Pre dve nedelje Vlada Srbije usvojila je strategiju o kontroli duvana. Osnovni cilj ovog dokumenta jeste da se obezbedi okvir za primenu mera kontrole duvana kako bi se unapredilo zdravlje građana Srbije i ljudi zaštitili od štetnih uticaja pušenja i izloženosti duvanskom dimu. Od 1. januara 2007. godine zabranjena je upotreba termina i oznaka na cigaretama „lajt“, „ultralajt“, „blag“ i „nizak procenat katrana“ - kaže Anđelka Dželetović iz Instituta „Batut“.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0434007.39.jpg

У "ШУМИ" разних "прописа " треба очуват здравље БЕЗ СТРЕСА?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Огроман број људи у Србији пуши, омладина масовно се трује, чак ми се чини од кад су на пљугама почели да штампају оне читуље од којих би ми намах из руку кутија испала да се још више пуши... Можда ефекат забрањеног воћа...Срање. Не кажем да не запалим понекад, обично кад изађем и то пре цигару него ли цигарету, ал то је једна, две, мерака неког ради, а оно маратонско жмарење кутија ми никад није било јасно...као што ми није јасно што се људи не купају редовно и тако...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina je da su cigarete stetne po zdravlje, ali i masa drugih stvari je isto tako stetna. Po meni je gori alkohol i bilo koja druga vrsta droga. Ja smatram da nema lakih i teskih droga. Za mene su sve iste.

Cigarete su "najpametnije" od gore navedenog. Od njih ti se nece zamutiti mozak niti ces uraditi nesto "cega se poslije ne sjecas".

Ja vec 5-6 godina konzumiram cigarete, ali nikada vise od dvije -tri cigarete dnevno. Ne volim kad kuca smrdi na duvan tako da nikada ne zapalim u svojoj ali ni u tudjoj kuci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno da je pusenje obicno karakteristika niskog i neobrazovanog sloja stanovnistva u Americi.

Kod nas nema te veze .....puse svi, visi, nizi sloj, obrazovani , neobrazovani.....cak i ljekari..... :icon_rolleyes:

Ja sam se duvana rijesila kad sam dosla ovdje. Jednostavno sam jedan dan bacila cigarete a i dosadilo mi je izlaziti van iz firme i smrzavati se da bih zapalila......pri tom me svaki prolaznik onako s gadjenjem pogleda da bi mu najradije zviznula jednu iza usiju.......al' ne prodje mnogo i ja bacih cigare.....i dobro je da je tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja konzumiram cigarete :smile2:

ronhill "super lights" kobajagi, pokoju...

i kaže jedan moj drugar, ljekar, "pušenje je zdravo" pa zapali :icon_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Minesoti je zabranjeno pusenje u zatvorenim prostorijama, ali ja sam nasla par lokala u kojim nije. :icon_smile:

Ne bih se odrekla tog uzivanja u popodnevnoj kafi sve sa cigaretom. :smile2:

I meni je Maso ljekar rekao da je "ronhill ligths" najbolji. :icon_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj doktor kaže da je najbolja cigara ona koja ima da se zapali :smile2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusenje, kao u ostalom i svi drugi poroci, nestasluci i svasta nesta jos,

mogu da se vezu za izreku,

Jednom se zivi, ali i kao argument za i kao argument protiv :icon_wink:

nesto kao casa je poluprazna ili polupuna, kako ko hoce...

Bio sam i pusac i nepusac, prestajo sam bezbroj puta,

ali nikada sa namjerom da prekinem zauvijek, jer jednom se zivi :icon_smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta izjava mu je dobra....... :icon_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pusenje, kao u ostalom i svi drugi poroci, nestasluci i svasta nesta jos,

mogu da se vezu za izreku,

Jednom se zivi, ali i kao argument za i kao argument protiv :icon_wink:

nesto kao casa je poluprazna ili polupuna, kako ko hoce...

Bio sam i pusac i nepusac, prestajo sam bezbroj puta,

ali nikada sa namjerom da prekinem zauvijek, jer jednom se zivi :icon_smile:

Jeeeeee, :dance:

Da bi malo i zdravlja unijela u svoj danasnji "repertoar", odoh na aerobik!

Budite mi pozdravljeni moji dragi forumasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moracu i ja da dodjem tamo kod tebe :smile2: , jer izgleda da drugacije necu sebe natjerati da prestanem sa konzumiranjem cigareta.

Dodji. Oslobodit cu te svih poroka. :smile2:

Da bi malo i zdravlja unijela u svoj danasnji "repertoar", odoh na aerobik!

Nemoj zaboravit' poslije aerobika da jednu zapalis. :smile2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa posle aerobika, sa prijateljicama u kafic koji je u sklopu kompleksa.....i naravno necu zaboraviti.

Nema potrebe za podsjecanjem. :smile2::icon_wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj zaboravit' poslije aerobika da jednu zapalis. :smile2:

То је она коматозна цигарета послије неке рекреације - чим је запалиш можеш одмах да се онесвијестиш! И то у кафићу! :smile2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

То је она коматозна цигарета послије неке рекреације - чим је запалиш можеш одмах да се онесвијестиш! И то у кафићу! :smile2:

И онда те тако онесвешћену ја анђеоске доброте носим напоље да дођеш себи, а неки олош ђавољи ме прати и говори: Дај мени мало да је носим, дај, дај је тако док је омамљена... :smile2: А ја му говорим: Бееежи, беежи... :smile2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×