Jump to content

Napadi na aerodrome u Tuzli i Tirani


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1
petarmar

petarmar

    Ozbiljan senior

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 394 posts
  • Location:Savez Srpskih Država
Napadi na aerodrome u Tuzli i Tirani

Kako je ratno vazduhoplovstvo Jugoslavije iznenadilo NATO snage na Tuzlanskom i Tiranskom aerodromu i nanelo im ozbiljne gubitke.

O napadima naše avijacije 1999 godine u vreme NATO agresije na aerodrome u Tuzli i Tirani NATO nije izustio ni jednu reč. Krije se to, jer kako bi takva sila priznala da su joj neki srpski piloti očitali lekciju iz taktike i veštine letenja nanevši joj pri tom i značajne gubitke. Posebno poražavajuće po NATO zvuči činjenica da su srpski avioni izvodili takve borbene letove dok su im iznad glava bili silni Avaksi i jata tehnički znatno superiornijih NATO aviona.


Klikni mišom na mapu kako bih je ubeličali

Agresija na Jugoslaviju je počela 24. marta 1999 i planirano je da se za 7-10 dana Jugoslovenska Vojska uništi do te mere, da Jugoslavija bude prinuđena na potpisivanje bezuslovne kapitulacije, pa da se NATO snage trijumfalno ušetaju u Beograd. U sklopu tog plana predviđeno je da se Tuzlanski aerodrom uglavnom koristio za sletanja teže oštećenih avioni, koji ne mogu da se domognu svojih matičnih baza. Na tom aerodromu su bili stacionirani i helikopteri spasilačkih ekipa koje bi uletale na našu teritoriju i spašavale pilote eventualno oborenih aviona. Pošto se planovi NATO stratega nikako nisu ostvarivali trebalo je povećati intenzitet bombardovanja. Tada se menja strategija i na Tuzlanski aerodrom 08. aprila doleće 8 borbenih aviona koji su trebali da učestvuju u napadu na specijalne ciljeve u SRJ.

Naši obaveštajci su za to saznali i u komadi ratnog vazduhoplovstva je počelo planiranje napada na aerodrom u Tuzli jer se tamo skoncentrisao veliki broj letelica. Na aerodromu se nalazilo 12 borbenih aviona koje je naša PVO oštetila, 8 lovaca bombardera koji su doleteli pre nekoliko dana i 4 spasilačka helikoptera uz još nekoliko pomoćnih i letelica transportne avijacije.

Na aerodromu Ponikve okupljena je kombinovana eskadrila od 6 Orlova 2 MIG-a 21 i jednog Galeba G4. Zadatak je bio da se u niskom letu dođe do Tuzlanskog aerodroma i uništiti što više NATO aviona. U nedelju 18. aprila u 13:30 naši avioni su iznenada na stajanci napali NATO avione jer je u to vreme „zbog kvara“ (sabotaža naših operativaca) bio isključen radar na aerodromu Tuzla. Iznenađenje je bilo potpuno jer ih ni Avaksi nisu registrovali na vreme pa su naši avioni primećeni tek na 10 Km od Tuzlanskog aerodroma a tada je bilo kasno da NATO avioni uzlete. Četiri NATO aviona u parovima su bila spremna za uzletanje ali su naši pre njihovog poletanja već napali. Bila je to izuzetno rizična akcija i iako je iz naše baze javljeno da su naši avioni primećeni niko od pilota nije želeo da akciju prekine. Po izjavi majora Gavrilovića koji je leteo na jednom od Orlova, on je ispustio bombe na grupu oštećenih NATO aviona koji su se nalazili na pisti skroz desno, i okrenuo letelicu da bi ponovo napao helikoptere. Za njim su krenula još 3 Orla i ispustila teret svako na već odabrane ciljeve, dok su 2 Orla ostala da preciznije gađaju avione koji su se spremali da polete i 8 lovaca koji su pre neki dan stigli u Tuzlu. Dva MIG-a i Galeb su raketama i mitraljezima dovršavali posao.

Cela akcija je zbog više naleta trajala oko 15 minuta i tada je u povratku ka Ponikvama raketom sa zemlje oboren jedan naš Orao u kome je poginuo potpukovnik Mihajlo V. iz Kragujevca. Ostalih osam aviona se vratilo do aerodroma Ponikve s tim što je Major Željko M. iz Novog Sada zbog oštećenja (ispaljenom raketom sa zemlje) uspeo da svoj MIG prizemlji na 10 km od piste aerodroma Ponikve.

Potvrđeni bilans našeg bombardovanja Tuzlanskog aerodroma je 17 uništenih aviona, i 3 spasilačka helikoptera. Dok neki drugi nezvanični izvori koji su imali mogućnost da vide posledice ovog napada navode da je uništen 21 avion i 3 helikoptera, te da su u lančanim eksplozijama uništena i 2 transportna aviona, kao i značajan deo tehnike. Poseban bes NATO-a izazvala pogibija 11 oficira, pilota i poslužioca vazduhoplova. Ali ono što je još značajnije je, da sve do kraja NATO agresije aerodrom u Tuzli više nije korišćen za borbene letove na Jugoslaviju.

Osveta NATO-a

Već istog dana NATO je napravio neviđenu kampanju bombardovanja aerodroma Ponikve kada je u jednom danu na taj aerodrom sručeno preko 80 projektila. Ceo aerodrom se tresao od detonacija, ali „Top Gan momci“ i pored tako masovnog bombardovanja nisu ozbiljnije oštetili vitalne instalacije aerodroma, pa je on bio u funkciji sve do kraja NATO agresije. Bombardovanje aerodroma Ponikve se periodično ponavljalo jer NATO nikako nije moga da locira gde mi to krijemo naše avione, koji malo malo pa uzlete i remete im planove….

Kao osvetu za Tuzlu tri dana uzastopno NATO avijacija je gađala Užice i njegova okolinu pa i sam centar Užica, kada je sa tri projektila pogođena glavna pošta u centru grada. Mnogima je bilo čudno tako žestoko bombardovanje Užica i njegove okoline a posebno je bilo čudno razaranje pošte jer je to jedina posta koja je pogođena, pored one u Prištini, od početka agresije. Bio je to bes i osveta „Milosrdnog Anđela“ za teške gubitke na Tuzlanskom aerodromu.

Napad na aerodrom kraj Tirane

Posebna „drskost“ i hrabrost naših pilota je napad na Aerodrom u Tirani. Na tom aerodromu je bila stacionirana eskadrila od 12 Apača raketnih helikoptera koji su trebali da budu vazdušna podrška za „Atlantsku brigadu“ koja se spremala da preko prevoja Košare i Gorožup zajedno uz sadejstvo sa NATO snagama izvrši proboj i vojnički zauzme Metohiju a kasnije i Kosovo. „Atlantsku brigadu“ je sačinjavalo oko 6.000 Šiptara dobrovoljaca iz inostranstva sa Američkim instruktorima. Oni su sa ostalim terorističkim grupama OVK koje su se povukle u Albaniju trebali da izvrše taj kopneni napad, pošto vazdušna kampanja NATO-a nije dala nikakve rezultate. Tako su ukupne snage koje su napadale na granice Kosmeta činile oko 20.000 boraca zajedno sa stranim pretežno američkim instruktorima i specijalcima.

Da bi olakšali našim borcima odbranu na granicama Kosmeta naši piloti su u više navrat izvodili borbena dejstva na tom prostoru. Prvi od tih napada dogodio se 13 aprila kada je 4 naših aviona napalo pripremni kamp Atlantske brigade koji se nalazio blizu mesta Kamenica na severu Albanije. Tom prilikom je oboren jedan Apač a Atlantskoj brigadi su naneti ozbiljni gubici. Napad naše avijacije na snage koje su napadale granice Kosova i Metohije ponovljen je 05. maja kada su 3 Orla i 2 Galeba u kratkim vremenskim razmacima i više navrata napadali već pomenutu Atlantsku brigadu.

Svakako jedan od najspektakularnih napada naša avijacija izvela je 26 aprila kada je napadnuta NATO baza američkih „Apača“ na aerodromu kraj Tirane. Ta operacija je bila posebno riskantna jer je od aerodroma Ponikve do Tirane trebalo leteti skoro sat vremena (54 minuta) a biti neotkriven od strane radara, NATO avijacije i avaksa. Napad je planiran tako da po 2 Galeba G-4S sinhronizovano polete sa aerodroma Ponikve i Golubovci kod Podgorice i neopaženo se privuku NATO bazi duboko u teritoriju Albanije. Akcija je izvedena tako što su u niskom letu kroz planinske klance prvo doletela 2 G-4S sa aerodroma Golubovci a 20 minuta kasnije stigla su još 2 Galeba G-4S sa aerodroma Ponikve. Rezultati ovog napada su bili više nego impresivni jer je uništeno 5 Apača, a sva 4 Galeba su uspela da se neoštećana vrate u svoje baze (koje najčešće nisu bili aerodromi sa kojih su uzleteli). Puni efekat ovog napada se ogledao i u tome što NATO više do kraj agresije na Jugoslaviju nije koristio Apače.

Izvoditi letove i borbena dejstva u pograničnom pojasu sa Albanijom bilo je gotovo nezamislivo zbog toga što je NATO avijacija danonoćno bombardovala taj sektor i što je na nebu uvek bilo tehnički superiornijih NATO aviona uz obavezno navođenje od strane Avaksa. Ali i pored svega toga naši piloti su izuzetnom hrabrošću i letačkim umećem kao osice zadavali udarce i NATO-u i Atlantskoj brigadi koja je faktički predstavljala NATO kopnene snage. Ta kopnena ofanziva je uz ogromne gubitke pretrpela težak poraz i nikada nije uspela da se probije na KiM. Naši hrabri branioci granice na Košarama i celom pograničnom sektoru sa Albanijom imali su veliku pomoć naših pilota koji su se veoma hrabro suprotstavljali višestruko nadmoćnijem neprijatelju.

U poplavi svakojakog podaništva i udvoričkog ponašanja, kako od strane naših političara tako i od strane dirigovanih medija, ovaj tekst posvećujem našim hrabrim vazduhoplovcima koji su žrtvujući svoje živote (Zoranov juriš na neprijatelja) branili ovu zemlju i ovaj narod. Da ove podaničke gnjide ne bi zatamnile i ovaj deo naše svetle bliske istorije, želim da podsetim na hrabrost i dostojanstvo koje ovaj narod ima.

Zvonimir Trajković
politički analitičar
www.trajkovic.co.yu

#2
DesertEagle

DesertEagle

    Veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3,124 posts
  • Gender:Male
  • Location:Izrael
Da, to je bila jedna od briljantnih akcija za vrijeme agresije NATO na Srbiju....trebalo je tada stisnuti pa krenuti, i svjesno racunati da svaki cas moze da te odvali nepoznati projektil iz nepoznatog pravca i iz nepoznate daljine.

Cuo sam za to i ranije ali nikada nisam uspio da nadjem neki tekst koji i o tome govorio opsirnije, jer su one NATO kurve uvijek uspjesne krile sve ljudske i tehnicke gubitke iznad SRJ.
We Are Motorhead, And We Play Rock'N'Roll.....

#3
Bubuleja

Bubuleja

    Junior

  • Download
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • Gender:Male
  • Location:brisani prostor
Ja sam tada putovao kroz Tuzlu i slučajno se našao u trenutku napada srpskih borbenih aviona, veoma nisko su letjeli i onda su se okomili na aerodorm. Bio sam u pokretu pa nisam vidio direktno taj spektakl, ali se dizao gusti crni dim i čule su se detonacije. Moj drug je slikao taj događaj izdaleka 50 km i uspio da uslika crni visoki stub dima i ako nađem tu sliku okačiću je.

Lično smatram da je bilo pitanje vremena kada će se bombradovati aerodorm, jer me je iznenadila drskost balija da daju NATOu aerodorm za takav mračan cilj. Žao mi je što nisu bacili koju bombu na SFOR bazu koja je usput bila.
Posted ImageKnjiga o patnjama sarajevskih Srba '92 - '96.
"Mojoj braći koja su umorena samo zato što su imala drugačija imena." Veljko Kojović (1936-2007)

#4
VRS

VRS

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 2,557 posts
  • Location:Srpsko Sarajevo
Nesto ne vjerujem da je ovo izvedeno u Tuzli, nisam nikada cuo za to. Za Tiranu ne znam.

#5
vaso

vaso

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 5,156 posts
  • Gender:Male
  • Location:hrvatska
  • Interests:sve po dosta

Nesto ne vjerujem da je ovo izvedeno u Tuzli, nisam nikada cuo za to. Za Tiranu ne znam.

Па јест , ако ти не знаш ....Онда се није ни догодило. :)
"Знаће да је само она земља светла
Где још није пала суза срама;
Где су деца на мач име оца метла
Што живи у химни и у молитвама "

#6
Maša

Maša

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 2,904 posts
  • Gender:Female
  • Location:Република Српска - Србија

Nesto ne vjerujem da je ovo izvedeno u Tuzli, nisam nikada cuo za to. Za Tiranu ne znam.

Што не вјерујеш? Амери крију губитке ко змија ноге, не само губитке, крију све, и злочине. А за Тирану, ако се добро сјећам акцију су извели пензионисани пилоти и да је била једна од најбриљантнијих акција и примјера части и храбрости..

#7
VRS

VRS

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 2,557 posts
  • Location:Srpsko Sarajevo
Ako Ameri kriju ne znaci da i Muslimani to isto rade. Da je i jedna bomba pala na Tuzlu vristali bi ko '93. A cudno mi da su ih primjetili tek 10 km od aerodroma kad su imali kontrolu nad cijelom BiH.

#8
kalimero5

kalimero5

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 473 posts
I jedna i druga priča su bajke. Tuzla je suviše blizu, pa se po njoj moglo dejstvovati i drugim oruđima, ali se nije smjelo.

#9
ake

ake

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 6,600 posts
  • Gender:Male
  • Location:Pored potoka
  • Interests:Razbribriga
Sto se nije smjelo, da Amerikanci ne bi bombardovali Srbiju :wtoothy9:

#10
Pantelija

Pantelija

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 4,630 posts
  • Gender:Male

Nesto ne vjerujem da je ovo izvedeno u Tuzli, nisam nikada cuo za to. Za Tiranu ne znam.


Kako bolan nisi cuo kad Bata Zivojinovic i Ljubisa Samardzic uz svesrdnu pomoc Ljube Tadica u Partizanskoj eskadrili skenjase Hitlera i NATO pakt. :)

Neki dan na RTS-u prica pilot VJ kako su njega i njegovog kolegu poslali prema Tuzli da se suprotstave NATO avijaciji. Kaze covjek da su avioni MIG-29 bili maltene neispravni, bez odgovarajućeg radarskog sistema i naoruzani samo sa po dvije rakete vazduh-vazduh. Treba li reci da nisu cestito ni uzletili vec su ih oborili. On je pao kod Bijeljine, prezivio i nasli ga srpski seljaci a drugi je pilot poginuo. Sve covjek govori po imenima. Preko interneta je kasnije nasao kolegu Amerikanca koji je bio tada u vazduhu i pita ga da li bi ikad uzletio sa MIG-om 29 kakav je on imao a ovaj se sprdao na taj racun. Jos ovaj srpski pilot govori kako je NATO konstantno imao avione u vazduhu i nije bilo sanse neopazen prici. Da ne govorimo o spijunima kojih je u to vrijeme bilo u VJ. Isto tako neki dan na BN prica covjek koji je oborio nevidljivog, kako je za ukljucenje i ispaljivanje tog protivavionskog sistema imao samo 10 ili 15 sekundi jer bi ga odmah pogodili. A ovi lafo letili sa skolskim raspalim galebovima u eskadrili od Ponikvi do Tuzle i do Tirane, neopazeni, porokali sve zivo i mrtvo po aerodromima i sa minimalnim gubitkom vratili se u bazu. Mislim, ja bi volio da je tako ali to veze s mozgom nema.

Ima i primjer kod Valjeva kad je neki funkcioner iz Vlade Minic ili ovako nesto bio u posjeti KRUSIKU i NATO krenuo da bombarduje Valjevo pa gospodin funkcioner se usrao za svoju bulju i trazio da se dignu avionu, da ga zastite dok on ne pobjegne. I piloti dobiju naredjenje da uzlete. Komandant, ne sjecam se imena, naredi svojim potcinjenim da niposto ne smiju uzletiti i da ce on sam ici u akciju sa svojim MIG-om 29. Oborili su ga neposredno nakon uzletanja. Avion je pao u kanjonu rijeke Gradac a pilot je poginuo.

E, to je prava istina. A u ove bajke o partizanskoj eskadrili ne vjeruju ni djeca u obdanistu.

#11
DesertEagle

DesertEagle

    Veteran

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3,124 posts
  • Gender:Male
  • Location:Izrael

Nesto ne vjerujem da je ovo izvedeno u Tuzli, nisam nikada cuo za to. Za Tiranu ne znam.


Било би чудо кад би ти чуо за нешто што има везе са нечим.

Ima i primjer kod Valjeva kad je neki funkcioner iz Vlade Minic ili ovako nesto bio u posjeti KRUSIKU i NATO krenuo da bombarduje Valjevo pa gospodin funkcioner se usrao za svoju bulju i trazio da se dignu avionu, da ga zastite dok on ne pobjegne. I piloti dobiju naredjenje da uzlete. Komandant, ne sjecam se imena, naredi svojim potcinjenim da niposto ne smiju uzletiti i da ce on sam ici u akciju sa svojim MIG-om 29. Oborili su ga neposredno nakon uzletanja. Avion je pao u kanjonu rijeke Gradac a pilot je poginuo.


Имаш ли нешто још у вези овога, ако имаш....молим те да постираш, било шта. Просто је невјероватно да је то неко урадио. Ужас.
We Are Motorhead, And We Play Rock'N'Roll.....

#12
vaso

vaso

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 5,156 posts
  • Gender:Male
  • Location:hrvatska
  • Interests:sve po dosta
У прилог расправи :Posted Image

Posted Image

Не тврдим ,али нудим на поглед карте које показују операције "Тузла "и "Тирана ".Из приступачне литературе са сигурношћу могу рећи да су се догодиле ,а дали су ефекти баш вјеродостојно описани не могу тврдити . :wsrpko:
"Знаће да је само она земља светла
Где још није пала суза срама;
Где су деца на мач име оца метла
Што живи у химни и у молитвама "

#13
Pantelija

Pantelija

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 4,630 posts
  • Gender:Male
Malo sam procackao po netu i nadjem ovo. Ko ne vjeruje neka pogleda. Znam da su Valjevci u to vrijeme pricali da je taj neki guzonja trazio avijaciju. Pilot se zove Milenko Pavlovic i sad me je stid sto mu nisam znao ime. NEKA MU JE LAKA SRPSKA ZEMLJA, BOG DA MU DUSU PROSTI, VJECNA MU SLAVA I HVALA!!!

LET U SMRT 1



LET U SMRT 2



LET U SMRT 3



#14
VRS

VRS

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 2,557 posts
  • Location:Srpsko Sarajevo

Не тврдим ,али нудим на поглед карте које показују операције "Тузла "и "Тирана ".Из приступачне литературе са сигурношћу могу рећи да су се догодиле ,а дали су ефекти баш вјеродостојно описани не могу тврдити . :wsrpko:


Kao sto Covjek rece, daj boze da je to istina ali tesko da mogu u to povjerovati. Kako za to skoro niko ne zna? Pa je li ti mislis da je moguce bombardovati aerodrom a da to niko ne vidi i da se to sakrije? Kao Hamo lapio kutiju cigara u trafici i niko nije skontao.

#15
zoka s

zoka s

    Registrovani član

  • Members
  • PipPip
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Location:bijeljina
Gledo sam Lazanskog prije neke tri godine.Na pitanje da li se to stvarno desilo nije dao konkretan odgovor.Već da je Tiranski aerodrom bio neko vrijeme zatvoren u dato vrijeme i da je neki guzonja iz EU morao ići u Grčku da poleti.Na insistiranje novinarke za konkretan odgovor rekao je da su galebovi veoma opasni avioni i da ih je teško uloviti u planinskim klancima.

#16
VRS

VRS

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 2,557 posts
  • Location:Srpsko Sarajevo
Galebovi opasni? Za koga? Za neke krseve iz WW2, nisu sigurno za F-16.

#17
Pantelija

Pantelija

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 4,630 posts
  • Gender:Male
Advokat Dragisa Vukasinovic najavljuje novu krivicnu prijavu i otkriva dosad nepoznate detalje pogibije komandanta 204. lovackog puka tokom NATO agresije

PILOT PAVLOVIC ZRTVOVAN, NJEGOV NEISPRAVNI MiG 29 BIO JE POD ZABRANOM LETENJA CAK I U MIRU

Sredoje Simic


Poslednji dani aprila i prvi dani maja ratne 1999. godine bili su za Valjevo najtezi. Grad je 30. aprila u noci, za vreme vazdusne opasnosti, pogodio zemljotres. Dva dana kasnije, 2. maja, NATO je izvrsio najjaci napad na grad 51 projektilom, od kojih je 16 palo na radnicku koloniju i u krug gradske bolnice.
Cetrdeset drugog dana NATO agresije, 4. maja, Valjevo je ponovo zavijeno u crno: poginuo je hrabri pilot - pukovnik Milenko Pavlovic (40), komandant cuvene eskadrile "Vitezovi" i 204. lovackog avijacijskog puka, rodjen u obliznjoj Osecini.
Pavlovicev MiG-29 pao je u selu Petnica. Pogodjen je, posle neravnopravne borbe, iznad (njegovog) Valjeva.
U legendu je otisao jos jedan srpski vitez!
Advokat Dragisa Vukasinovic iz Beograda, posle dve godine, (ne)ocekivano otvara staru ranu. Tvrdi: pukovnik Pavlovic ne bi poginuo "da nadlezni nisu zrtvovali pilote".
- Za MiG-29 broj 18109, na kome je poginuo Milenko Pavlovic, bilo je doneto resenje o zabrani upotrebe u trenazne svrhe - kaze advokat Vukasinovic. - Ocito, nije bio ispravan i pouzdan za letenje cak ni u mirnodopskim uslovima. Stajao je parkiran na aerodoromu Batajnica. Sa tog MiG-a su, pretpostavljam, skidani ispravni delovi da bi se "zakrpio" neki drugi avion. Ali, taj isti MiG je, naknadno, "papirnato" osposobljen. Kad je pocela NATO agresija doneta je naredba kojom mu se odobrava jos 20 borbenih naleta u ratu?! To je, tvrdim i kao bivsi oficir, monstruozna odluka. Kako je moguce komadom papira, jednom naredbom, za borbu osposobiti avion-lovac do juce neispravan cak i za trenazne letove? Zbog toga cu Vojnom sudu u Beogradu podneti krivicnu prijavu protiv N.N. osobe, jer se ne zna ko je, i zasto, takvu naredbu doneo. Sud, medjutim, to lako moze da utvrdi.
Advokat Vukasinovic, ekskluzivno za "Svedok" iznosi jos neke, do sada nepoznate momente oko pogibije pilota Pavlovica.
- U elaboratu ove katastrofe pise da su se Pavlovicu, tokom poslednjeg leta, pokvarili neki vitalni uredjaji aviona - kaze nas sagovornik. - Kursni sistem mu je otkazao odmah posle poletanja, pa je trazio da ga vode sa zemlje. Ocevici tvrde i da je nasa PVO otvarala vatru na Pavlovica. Postoji tonski zapis u kome kaze: "Pucaju moji na mene! Penjem se na 4.000 metara". U olupini njegovog MiG-a nadjen je deo americke rakete "amraam", ali i ostatak jos jedne IC-rakete koje NATO nije koristio. Verovatno se radi o "streli", ispaljenoj sa ramena nekog naseg borca. Postoji i video zapis njegovog obaranja. Milenko Pavlovic je jedini nas pilot koji je tog dana poleteo. Postoje indicije da je imao zadatak da obezbedi celnike SPS-a. Narod prica da je 4. maja u Valjevu boravio Milomir Minic sa saradnicima. Ko je izdao takvu naredbu iz bunkera u Strazevici tek bi trebalo utvrditi.
Pitamo advokata Dragisu Vukasinovica kako je sve to saznao.
- Vojnom tuzilastvu u Beogradu podneo sam, 2. decembra prosle godine, krivicnu prijavu protiv komandanta RV i PVO VJ general-pukovnika Spasoja Smiljanica, zbog krivicnog dela nepreduzimanja mera za zastitu vojne jedinice. Iako su, uglavnom, bili tehnicki neispravni, nasi MiG-ovi 29 su, za vreme agresije, poletali i ucestvovali u borbama, u kojima su dva pilota izgubila zivot, a sest aviona je unisteno. Kasnije mi se u krivicnom gonjenju generala Smiljanica pridruzio i pukovnik-pilot Slobodan Peric. Kad sam podneo krivicnu prijavu protiv komandanta RV i PVO nisam znao za kompletan "slucaj Pavlovic", pa sam naveo da je stradao zbog otkaza kursnog sistema i generatora struje. Tuzilac je, medjutim, od vojnih organa bezbednosti zatrazio da prikupe sve potrebne podatke u vezi s krivicnom prijavom. Oni su to veoma pedantno i profesionalno uradili. U spisu vojnog tuzilastva nasao se i dokument iz koga se vidi da je MiG 29, na kome je poginuo pilot Pavlovic, papirnato osposobljen za borbu. Ali, taj deo spisa je odmah proglasen drzavnom tajnom. Svestan sam da iznosim drzavnu tajnu, ali preko toga prelazim, jer smatram da iza drzavne tajne ne mogu da se skrivaju krivicna dela. Pa, zar i "slucaj hladnjaca" sve do onomad nije bio drzavna tajna?
Advokat Dragisa Vukasinovic dalje tvrdi:
- Ono sto su otkrili organi bezbednosti i sto se nalazi u spisu vojnog tuzilastva, bilo je dovoljno da se vodi postupak protiv general-pukovnika Spasoja Smiljanica. To se nije desilo. Stavise, tuzilac je odbacio i moju krivicnu prijavu od 2. novembra, iako je utvrdjeno da su i u miru na MiG-ovima eskadrile "Vitezovi" otkazivali radari i drugi vitalni uredjaji. To je cak utvrdio i Vojni sud i napisao da "ovakvi nedostaci nisu dovodili u pitanje letnu sposobnost aviona, vec samo njegovu sposobnost za borbenu upotrebu". Drugim recima, bili su borbeno neupotrebljivi! To je skandalozno. Takvu odluku doneo je isti Vojni sud koji je na pet do osam godina nezakonito osudjivao na hiljade vojnih obveznika za navodno neodazivanje vojnom pozivu. Cesto je bilo dovoljno da je optuzenom upucen poziv, a ne i da li ga je primio.

----------------

Pilot Pavlovic nije bio pijan
- Cuo sam pricu da je pilot Milenko Pavlovic prilikom poslednjeg leta bio pod uticajem alkohola. Lansirana je iz komande RV i PVO, da bi se "pokrio" skandal i krivicno delo, jer je covek poslat na borbeni zadatak sa avionom neupotrebljivim i u miru. Zato sam posebnu paznju obratio na obdukcioni zapisnik koji je potpisao vrhunski strucnjak, dr Zoran Stankovic, nacelnik sudske medicine na VMA, i u kome pise da pilot Pavlovic u krvi uopste nije imao alkohola. I to dovoljno govori o onima koji su ga poslali u smrt - kaze advokat Vukasinovic.

----------------

Pokradene advokatove beleske
- Kad je vojno tuzilastvo odbacilo moju krivicnu prijavu protiv generala Smiljanica, imao sam pravo uvida u spis, da bih mogao da preuzmem gonjenje. Nekoliko dana sam iz obimnog materijala u tuzilastvu pravio uredne beleske, jer mi fotokopiranje nije bilo dozvoljeno zbog tajnosti mnogih dokumenata. Beleske su mi, medjutim, ubrzo nestale iz moje kancelarije, u koju je neko, ocito, upao bez mnog znanja. Ispreturano je jos par predmeta iz cega sam zakljucio da su jos nesto trazili. Zato cu morati ponovo da trazim uvid u sve te spise - objasnjava nas sagovornik.

----------------

Poginula cetiri pilota
Za vreme NATO agresije poginula su cetiri nasa pilota. Predvodeci svoje "tigrove", 25. marta, u rejonu sela Glogovac poginuo je pilot "orla", potpukovnik Zivota Djuric (36). Bio je komandant pilota 241. lovacko-bombarderske eskadrile 98. lovacko-bombarderskog puka.
Vec sutradan, kod Loznice, stradao je major Zoran Radosavljevic(34). Njegov MiG-29 pao je u Republiku Srpsku. Uzrok katastrofe je, tvrdi advokat Vukosavljevic, neispravan radar i SPO uredjaj.
Pilot, general-pukovnik Ljubisa Velickovic (50), poginuo je 1. juna od dejstva NATO avijacije u toku obilaska polozaja raketne jedinice u selu Omoljica kod Panceva. Bio je jedan od nasih najboljih pilota. Obavljao je duznost pomocnika nacelnika Generalstaba VJ za RV i PVO, komandanta RV i PVO i zamenika Saveznog ministra za odbranu.

#18
pandiani

pandiani

    Veteran

  • Download
  • PipPipPipPipPip
  • 1,928 posts
  • Location:Istocno Sarajevo
  • Interests:fudbal
haha divi tese :eek:

taj lik na slici "let u smrt 1" je moj bivsi komsija

#19
Bubuleja

Bubuleja

    Junior

  • Download
  • PipPipPip
  • 98 posts
  • Gender:Male
  • Location:brisani prostor
Za neupućene i neznalice , BiH je 1999. imala 55 000 vojnika iz SFORa svi su bili iz NATOa. Lako se mogao desiti kopneni napad iz BiH u Srbiju, kao Austrougarska 1914.
Ameri su tuzlanski aerodrom koristili za svoje operacije to su svi znali, ali niko nije smio da im prigovori zbog toga. Svi smo se plašili, jer je tuzlanski region gusto naseljen kraj i niko nije znao kako će iz Srbije dejstovati.

Hvala Bogu kao što je bilo za očekivati srpsko vazduhoplovstvo je imalo samo jedan cilj, aerodorm.

I dan danas se može vidjeti svježe zakrpljen jer je gađan onom municijom što pravi rupe pa ometa normalno uzljetanje aviona.
Posted ImageKnjiga o patnjama sarajevskih Srba '92 - '96.
"Mojoj braći koja su umorena samo zato što su imala drugačija imena." Veljko Kojović (1936-2007)

#20
yossarianba

yossarianba

    Veteran

  • Administrators
  • PipPipPipPipPip
  • 16,225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Vrhbosna
  • Interests:Interesantan

Ameri su tuzlanski aerodrom koristili za svoje operacije to su svi znali, ali niko nije smio da im prigovori zbog toga. Svi smo se plašili, jer je tuzlanski region gusto naseljen kraj i niko nije znao kako će iz Srbije dejstovati.


И ја сам се плашио за јадне Тузлаке, вас ме зној обливо... замисли да се неко из Србије сјетио да освети Брчанску Малту...

Нека буде заборављена десница моја, ако те заборавим, свети Јерусалиме мој, Косово моје и Метохијо моја.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users