yossarianba

Bijeli svijet

169 posts in this topic

Danska obećana zemlja

Svijet - 30 Jul 2006 11:00:00

LONDON - Ako ste u potrazi za srećom, onda vaše odredište treba da bude Danska, jer je to, prema istraživanju jednog britanskog psihologa, daleko najsrećnija zemlja na svijetu.

Ejdrijen Vajt, sociopsiholog i analitičar sa Univerziteta Lečester, u centralnoj Engleskoj, došao je do ovog rezultata na osnovu istraživanja podataka iz 178 zemalja i 100 globalnih studija dobijenih od Ujedinjenih nacija i Svjetske zdravstvene organizacije.

Istraživanje je imalo za cilj da se utvrdi da li su ljudi generalno zadovoljni svojim životom, svojim položajem i okruženjem, objasnio je Vajt u izjavi za agenciju Rojters, dodajući da je njegova analiza pomogla da se napravi "prva svjetska mapa sreće".

On je takođe istakao da su zdravlje, bogatstvo i obrazovanje glavni faktori koji utiču na sreću.

Prema njegovom istraživanju, prvih pet mjesta pripali su Danskoj, Švajcarskoj, Austriji, Islandu i Bahamima.

Na samom dnu liste našle su se tri afričke zemlje - Demokratska Republika Kongo, Zimbabve i Burundi.

SAD su na 23. mjestu, Njemačka na 35, Velika Britanija na 41, a Francuska na 62.

HIV Nigerians 'treated like dogs'

HIV-positive Nigerian seamstress Maryam Tamakloe tells BBC Network Africa about the stigma of being a woman with Aids and what she wants from this week's International Aids Conference in Toronto.

I'm a mother of two living with HIV and Aids.

Maryam Tamakloe

Maryam Tamakloe is a seamstress with a shop in Lagos

I got to know my HIV status three years ago when I was four months pregnant.

When I discovered this, it felt like the end of the world for me because being a person living with the virus in Nigeria is a terrible thing.

I felt like going in front of a car so it could smash into me or going to Lagos's beach to fall in the water.

When I went to tell my family that I was HIV positive, I had to first explain to my mother what HIV was. She said to me that she did not care if I was HIV or not.

With my husband, it was more difficult. He tried to chase me out of the house.

But I have a little boy and there would have been nobody to take care of him. "You have to sit and take care of your child," he said.

After that I kept going to the clinic and bringing back leaflets for him explaining what HIV was all about. Thank God, now he knows.

Stigma

When people know that you have HIV it is very difficult to get a job.

The folder at the end of my bed was marked "WXYZ" - a euphemism meaning that you're HIV positive and on your way out

Your colleagues, your landlord and your people stop having anything to do with you. Your family may even build a separate room for you and leave you there to die.

When I went to have my baby I was supposed to have a caesarean section, but the staff refused to do the operation because I was HIV positive.

The folder at the end of my bed was marked "WXYZ" in large letters - a euphemism meaning that you're HIV positive and on your way out.

I was in the ward for three days before the labour came, but the nurses were not there for me. They were just looking at me and then passing by.

A doctor came by at last and saw I was in terrible pain and helped me. Thank God my baby was born HIV negative.

Secret

Because of my experience I have become an Aids activist, fighting against this discrimination for the people living with HIV in Nigeria, especially women.

If a woman talks about a condom people will think she is a prostitute

I recently lost a friend whose husband was HIV positive.

He had been going to the clinic to collect his drugs but he refused to tell his wife at home that he had Aids. At the end of the day she died and he's still alive. She left behind a four-year-old daughter.

It is difficult in our society for women to protect themselves against the virus.

If a woman talks about a condom people will think she is a prostitute.

If you tell your husband to use a condom he will ask you, "Did I marry you for you to give me an order?"

Big business

For me taking ARVs (anti-retroviral drugs) is difficult because it is for a lifetime. You have to take them according to the time, you can't miss one day or else you'll get complications.

African family

Maryam says women bear the brunt of Aids stigmatisation

But without free treatment I would not be here today; my boy would not have been born negative; my husband would have no wife and my son would have no mother.

I have been helped by a non-governmental organisation in the city.

However, millions are not as lucky as me for them tests and drugs cost money. What about the ones in the village?

Death is the only escape from the shame they are made to feel.

Right now what I want from the conference in Toronto is for them to stop speaking too much - they need to act fast because there are a lot of people out there dying.

HIV has turned into a business here. People are using us to collect money from donors but at the end of the day it is not used for us.

Nothing is done.

As a basic health right we need free voluntary counselling and testing, free monitoring and free ARV drugs.

Without free testing and treatment we have no future and our children have no hope.

Do not let us die like dogs in the streets.

Maryam Tamakloe is currently working with the BBC World Service Trust in Lagos on its HIV and Aids project.

U Dubaiju tri muškarca na jednu ženu

srijeda, 30.8.2006 17:45

BROJ muškaraca u Dubaiju znatno je nadmašio broj žena, zahvaljujući i ogromnom broju stranih radnika, tako da na jednu ženu dolaze tri muškarca, pokazala je službena statistika za prvu polovicu 2006. godine.

Od ukupnog broja stanovnika, 73 posto ili 911.000 su muškarci, a 27 posto ili 330.000 žene. Inače, broj žena je porastao za 0,8 posto ove godine.

U Dubaiju, komercijalnom i turističkom središtu u regiji i jednom od sedam emirata koji čine naftom bogate Ujedinjene Arapske Emirate, zaposleno je puno stranaca koji rade fizičke poslove. Budući da su slabo plaćeni ne mogu sa sobom dovesti svoje obitelji.

Oko 80 posto stanovnika Ujedinjenih Arapskih Emirata su stranci.

Мухамад Јунус добио Нобелову награду за мир

Новости - 13 Oct 2006 19:00:00

ОСЛО - Бангладешки економиста Мухамад Јунус и банка Грамин, коју је он основао, добитници су овогодишње Нобелове награде за мир, због помагање милионима људи широм свијета да се извуку из сиромаштва, јавља Танјуг.

Норвешки комитет за додјелу те престижне награде саопштио је у петак у Ослу да награђује Јунуса и Грамин банку за њихове напоре на подстицању економског и социјалног развоја села.

- Трајан мир не може бити постигнут ако велики број људи не нађе начине да изађе из сиромаштва. Микрокредити су један од начина да се то оствари. Развој најсиромашнијих крајева такође доприноси демократији и људским правима - наведено је у образложењу одлуке.

- Широм култура и цивилизација, Јунус и банка Грамин су показали да чак и најсиромашнији међу сиромашнима могу да раде на сопственом развоју - истакнуто је у саопштењу.

Јунус је, поводом добијања Нобелове награде, рекао да је апсолутно одушевљен и да не може да вјерује да му се то стварно догодило.

- То је фантастична вијест за све нас, за Грамин банку, за Бангладеш и за све сиромашне земље и сиромашне људе широм свијета - истакао је он.

- Толико сам срећан - казао је он, додајући да је Нобелова награда за њега била сан.

Награда у износу од 1,3 милиона долара припала је добитницима из Бангладеша, што је изненађујући избор између 1.901 кандидата за Нобелову награду за мир за 2006, пренијеле су агенције.

Јунус, познат под надимком Банкар сиромашних, основао је 1976. године банку Грамин која даје микрокредите најсиромашнијима у Бангладешу, посебно женама, помажући им тако да покрену неки посао и не узимајући им у замјену ништа под хипотеку.

ПРИЈЕТЊЕ

МОСКВA - Руском борцу за поштовање људских права Лидији Јусуповој, која се налази међу номинованима за Нобелову награду за мир, непозната лица пријете смрћу, извијестили су данас медији.

Норвешки дневник "Aфтенпостен" извијестио је да је Јусупова, која се бори за поштовање људских права у Чеченији, примила јуче пријетећи телефонски позив.

- Значи ви сте кандидат за награду за мир. Да бисте је примили треба да будете живи - рекао је анонимни мушкарац, пренио је ДПA.

Пензионерска бомба

Бејбибумерска генерација је на крају каријере, упозоравају сви

Нема више „лако ћемо”: пут до пензије све дужи

(Фото ЕПА)

Чули смо недавно овај виц. Као, двојица играју голф. Један од њих замахне штапом и, тек што није ударио лоптицу, кад на путу поред терена угледа погребну поворку. Зауставља се, скида капу, затвара очи и скрушено изговара молитву. Пријатељ му на то каже: „Ау, ово је нешто најдирљивије што сам икада видео”. А овај одговара: „Да, па ипак смо 40 година били у браку…”

Да је реч о вицу, међутим, овде се види већ по томе што би се, судећи према статистици, пре дало очекивати да у некој сличној, реалној конверзацији, учествују не два мушкарца већ – две жене. Ово једноставно зато што је просечан мушки век и даље осетно краћи од женског, а и да је тако на целој нашој планети, без изузетака.

Истина је, међутим, да је животни век и једног и другог пола у новијој историји доиста прилично продужен. Толико да је већ стао да изазива и приметну зебњу. Нарочито код економиста.

Демографски минус

Седамдесетих година прошлог века, ондашњи председник Светске банке Роберт Макнамара сматрао је да демографска експлозија на свету може бити опасна колико и некакав – нуклеарни рат! Таква страховања су у међувремену заменила она сасвим супротна. Сада многима изгледа да би свет убрзо могао да буде опустошен као у нуклеарном рату захваљујући, пре свега, све већем демографском минусу, који, дабоме, никако није без везе с оним великим плусом, регистрованим након Другог светског рата.

Та експлозија је, тада, на енглеском и названа, „бејби бум”. Ратници, срећни што су уопште преживели, бацили су се, наиме, на живот, па су, у виду последице, нешто касније почела да се рађају и деца. Огроман број деце коју су, како рекосмо, нарочито економисти ових дана почели све чешће помињу. А зашто? Зато што „бејбибумери”, који су на свет стигли тамо неке 46. или 47. године, ето, наредне 2007 – иду у пензију!

Прошле недеље је, у вези с тим, и из Европске комисије стигло упозорење. Далеко од тога да је било прво, али је (опет) било узнемиравајуће: „Уколико већина земаља не учини нешто озбиљно на деактивирању пензионе темпиране бомбе, она ће експлодирати у рукама наше деце и унучића…”, јадиковао је, рецимо, Хоакин Алмуња, европски комесар који се бави не бригом о породици већ о – економским и монетарним питањима. Испоставило се, наиме, да управо стручњаци тог профила најбоље разумеју рачунице, направљене не само у ЕУ већ малтене свугде по свету, на ту тему.

Захваљујући бољем стандарду (тамо где је он бољи, разуме се), правилнијој исхрани, модерној медицини и, ваљда, здравијем животу скопчаном са забрањивањем пушења и сличним замислима, људи су, једноставно, почели све дуже да живе. Испало је, међутим, да су они, што је парадоксално, почели да праве све мање потомство, па се онда, када су економисти узели оловку у шаке, испоставило да ће, настави ли се овако, и у многим другим земљама, а не само у Србији, убрзо доћи дан у коме ће надлежни морати да почну с прављењем листа за исплату задоцнелих пензионерских принадлежности, са много шансе да у томе никада не успеју у целини…

Неподношљив дуг

Рачуница је, наиме, потврдила да нема више тог пензионог система кадрог да поднесе да радници већ са 60 престану да раде и онда тако проведу, рецимо, три-четири деценије! Поготово у ситуацији када на радном месту, заправо, нема ни ко да их одмени. Европљани су стога срачунали да ће негде средином овог века уместо садашња четири једног пензионера морати да издржавају – два радника! Срачунали су да ће, чак и ако се узме у обзир прилив 1,8 милиона имиграната годишње, број радно способних (од 15 до 64) до 2030. године опасти за 20 милиона људи. Што би, опет, могло да услови велике рупе у националним буџетима, које је Владимир Спидла, европски комесар за социјална питања, ових дана упоредио са неподношљивих 200 процената бруто домаћег производа. Све то, разуме се, само у случају да се сада ништа не предузме.

ЕУ, разуме се, зна шта ваља предузети. Једино што се то никако не свиђа „бејбимбумерској”, а ни потоњим генерацијама које су колико до јуче планирале шта ће све да чине са собом, у деценијама које су им преостале. Сада им чиновници, пак, нуде да, уместо да као крепки пензоси крену на пут око света – наставе да рмбаче! Макар до 65. А што не би и до 70! Нуде им при том да, у извесном смислу, слабије зарађују, будући да је за дужи пензионерски живот потребно и да се – више ставља на страну.

Ваљда се у вези са свим тим у француској штампи ових дана, рецимо, могло прочитати понешто и о најновијој иницијативи тамошњег министра Жана Луја Бароа који се заложио за – побољшање услова за запошљавање радника старијих од 50 лета. Педесетогодишњаци су (тако је бар у Француској) постали предмет свеопште бриге, па и заштите од евентуалне дискриминације злих послодаваца, неспособних да увиде модерне трендове пословања у свету. Барло, иначе, планира да стопу запослености радника старих између 55 и 64 године са садашњих 40 крајем деценије подигне на 50 процената, а „Монд”, при том, подсећа да је ова стопа у Британији већ достигла 56,2 одсто, а у Шведској и свих – 69,5 процената.

Шта из свега тога могу потенцијални пензионери да закључе? Најпре да треба на време да се окану идеја да ће и они, попут тамо неких бивших елемената, више икада лако и брзо у пензију. Очевидан закључак многобројних анализа се, при том, сам намеће: у економском смислу било би, свима свакако, најбоље да свој одлазак у пензију планирају за – дан своје смрти.

Родољуб Герић

Karađorđevići su katolički Albanci

Djed po ocu Karađorđa Petrovića, vođe Prvog srpskog ustanka, bio je Albanac i zvao se Djin Maraš Klimenta, navodi se u novoj knjizi 'Karađorđevići - sakrivena istorija', koja je objavljena prošli tjedan, a autori su novinar Milorad Bošnjak i Slobodan Jakovljević, strojarski inženjer, koji je direktni potomak Jakova Obrenovića, polubrata srpskog kneza Miloša Obrenovića

0148007.19.jpg

Srpski princ Aleksandar Karađorđević je albanskog katoličkog podrijetla

BEOGRAD - Izdavač knjige je Lio iz Gornjeg Milanovca, a autori su objavili i dokumente, rukopise i razne prepiske kojima se, kako tvrde, dokazuje da Karađorđevići vode podrijetlo od pokatoličenog albanskog plemena iz okolice Skadra. Međutim, prema riječima povjesničara Radoša Ljušića, ne postoje pouzdani podaci o Karađorđevim precima, niti o tome kada su oni došli u Srbiju, piše Jutarnji.hr.

'Za to nemamo pouzdanih povijesnih izvora, dokumenata, sve je u narodnoj predaji', rekao je Ljušić agenciji Beta. Prema njegovim riječima, postoje razne verzije o Karađorđevim precima - da su iz Francuske, Hercegovine, Crne Gore ili Albanije, ali nijedna teorija još nije dokazana.

Autori nove knjige pozivaju se na Glasnik Zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine iz 1910. godine, broj 22, u kome se navodi da je dio plemena Klimenta stigao oko 1737. u okolicu Rudnika, tijekom povlačenja austrijske vojske iz Novog Pazara. Autori objašnjavaju da je tada stiglo oko 500 albanskih obitelji koje su bile niskog rasta, pritom zle i surove naravi, da su jedva govorili srpski, a voljeli su stočarstvo i bili postojanog karaktera.

Autori se posebno pozivaju na djela Andrije Luburića, tiskana 1937, u kojima se navodi da je pravoslavno pleme Klimenta slavilo Svetog Klimenta Rimskog, što su navodno slavili i Karađorđevići.

Autori tvrde da je tu slavu slavio Karađorđe, njegov sin Aleksandar i unuk Petar, koji se 'iznenada na Cetinju odriče svoje krsne slave i počinje slaviti Svetog Andreju Prvozvanog'. Autori tvrde da je kralj Petar znao za podrijetlo svojih predaka.

Пренесено из Јутарњег листа

Класично пројављивање комплекса. Зна се и чијег! циркус!

Sto se tice ovih penzionera, klasicne drzavne penzije su sve manje i manje...

Ulaganje tokom zivota u nekretnine se pokazao kako najbolji vid stednje.

Kupuj sine zemlju jer je Bog vise ne stvara :icon_wink:

Nemoj da neko pomene slucajno trokut :smile2::smile2::smile2:

Trokut!!! :icon_eek: Namerno!!!

Иначе, још један заговорник те теорије о томе да су Карађорђевићи Шиптари, отац црногорске нације, Јеврем Брковић, изгледа само што није остао без брка. Штета, убише тог младог човјека, а она дукљанска битанга се провуче. За дивно чудо, није оптужио Србе. Ово је биће био црногорско-црногорски обрачун. Ради "Љубавника Дукље".

Није се провукао, да су хтели да га убију, био би убијен сигурно!

Црногорска погранична полиција ухапсила је Горана З. Копривицу (41) и Вука М. Вукославовића (26) из Београда и Стојана В. Секуловића (31) из Бара, који су, преко Билеће и Враћеновића, у Црну Гору кријумчарили пар скупоцених сибирских тигрова. Они су сеоским путем дошли из правца Билеће комбијем марке „ивеко” београдске фирме "Kelena yu", која се бави увозом „Пирели” гума у Србију, преко Вучјег дола ушли у Црну Гору и кренули ка Петровићима, где су ухапшени на 50 километара од Никшића. Управа полиције саопштила је да су кријумчари приведени у никшићку полицију. Истражни судија никшићког Основног суда Вукота Вујачић рекао је да је саслушао приведене и да су они пуштени да се бране са слободе. Тигрови тешки око 200 килограма, непроцењиве вредности, пронађени су у кавезима позајмљеним из београдског зоолошког врта, чији директор Вук Бојовић није могао да објасни на који начин су кавези стигли у Црну Гору.

Бојовић је подгоричким медијима рекао да зоо-врт изнајмљује кавезе, али да о конкретном случају није обавештен. Један од окривљених - Стојан Секуловић, рекао је да тигрови представљају поклон зоолошком врту који би требало да буде отворен код Сутомора. Заплењене тигрове полиција је предала Министарству заштите животне средине, које није имало где да их смести, па су их пребацили у Бар, где постоје услови за њихово збрињавање. Сибирски тигар је најређа и највећа врста мачке. Процењује се да их у природи има укупно 200, а у приватном власништву око 500 широм света. (Бета)

Одбојкашице Египта у прва два меча СП поражене су од Перуа и Турске са по 3:0. Зли језици тврде да је проблем у либеру која једина из прве поставе не носи мараму и хеланке.

Не могу слику никако да поставим, ал нинџе су кома! :icon_lol::icon_lol::icon_lol:

Brzi gospodarski rast srednje, istocne i jugoistocne Europe ce se nastaviti do 2020.

Regija srednje, istocne i jugoistocne Europe ce u sljedecih pet do sedam godina ostati nakon Kine i Indije drugo najbrže rastuce podrucje na svijeta,. . .

. . . receno je u studiji "Scenarij CE/SEE 2020" izradenoj na zahtjev Raiffeisen Investment AG (RIAG) koja je objavljena u cetvrtak u Becu.

Potencijalni i stvarni gospodarski rast ukupne regije ostat ce znacajno iznad prosjeka 12 starih clanica Europske unije dok ce podrucje jugoistocne Europe s Rumunjskom, Bugarskom, Hrvatskom, Srbijom i Bosnom i Hercegovinom još snažnije rasti, rekao je glavni analiticar Raiffeisen banke Peter Brezinschek.

U središnjoj i istocnoj Europi studija predvida rast od 4,5 posto u sljedecih pet do osam godina dok ce od 2015. nastupiti opadanje na 3,2 posto.

U jugoistocnoj Europi trebao bi rast biti viši za dodatnih 0,5 posto. U 2020. središnja i istocna Europa bi s 3,2 posto rasta bruto domaceg proizvoda bila oko 90 posto, a jugoistocna Europa sa 4,2 posto oko 150 posto iznad rasta od 1,7 posto koji bi trebale ostvarivati EU-12.

Razlog usporavanja rasta od 2015. bit ce opadanje broja stanovnika kao i pad nataliteta, rekao je Brezinschek.

Ubrzan gospodarski rast i porast produktivnosti u tim tranzicijskim zemljama regije potaknut ce velika ulaganja iz inozemstva, niski troškovi radne snage, visoka razina obrazovanosti i privlacan cilj ulaska u Europsku uniju, smatra studija.

Europska unija ce od 2007. do 2013. u regiju uložiti oko 157 milijardi eura poticajnih sredstava od kojih se može ocekivati dodatni rast od 0,5 posto. U istom razdoblju bi ukupna inozemna direktna ulaganja u zemljama srednje i istocne Europe trebala porasti sa 180 na 250 milijardi eura, a u zemljama jugoistocne Europe se udvostruciti sa 44 na 90 milijardi eura.

Unatoc ocekivanom porastu prosjecne nominalne place od 2,5 do 4 puta u odnosu na sadašnju razinu regija ce i dalje ostati pogodno proizvodno mjesto jer ce primanja i 2020. ostati znacajno ispod razine u starom EU-u. Pristupanje zoni eura imalo bi gospodarski za obuhvacene zemlje tek dugorocno smisla jer bi prerano odredivanje tecaja moglo smanjiti njihovu konkurentnost, ocijenio je Brezinschek.

Do 2020. trebale bi samo Slovenija i Ceška doci blizu prosjecnog BDP-ija po glavi stanovnika EU-25, Madarska i Slovacka dosegnut ce tada razinu iz 2005., Poljska i Hrvatska ce ostati ispod kao i zemlje jugoistocne Europe mada one posebice brzo napreduju, pokazala je studija.

hina/Pincom.biz

Да отварам нову тему за ово, вјероватно би се звала "Сик шит". Али нема везе - ево мало моронштине у ово сунчано јутро.

Kravata u bojama crveno, plavo i bijelo, voditelja vijesti na Drugom programu Hrvatske radio televizije Dragana Nikolića, izazvala je mnogobrojne pritužbe i bijes gledatelja informativnog programa. Nikolić je...

... "spornu" kravatu nosio u petak tijekom vijesti u 18.30 i 21.25 sati.

"Mislio sam da gledatelje zanimaju vijesti, a ne naša odjeća. Kravata je u stvari narančasta, plava i bijela i nisam znao da će narančasto na ekranima izgledati kao crveno", rekao je Nikolić za jedan hrvatski list, a prenosi portal Mondo.

Urednica Deska informativnog programa HRT Tena Perišin nije željela komentirati gnjev gledatelja zbog sporne kravate.

Баш је фора да отвориш тему под називом "сик шит" или "рили сик шит" за оваква и слична срања, поремећаје... Што волим да користим то "сик шит"! :icon_lol:

Баш је фора да отвориш тему под називом "сик шит" или "рили сик шит" за оваква и слична срања, поремећаје... Што волим да користим то "сик шит"! :icon_lol:

http://forum.sarajevo-rs.com/index.php?showtopic=2187

Тема на психологији под називом "Грдне будале" :icon_smile:

Belgijska državna televizija izvijestila o "raspadu" zemlje

Objavljeno prije 3 sata

BELGIJANCI su se uspaničili kada je državna televizija RTBF objavila lažnu vijest da se "nizozemska" polovica zemlje - Flandrija, otcijepila od frankofonske regije Valonije i proglasila neovisnost.

Tek su kasnije titlom na dnu ekrana objasnili da se ustvari radi o šali kojom su htjeli potaknuti javnu raspravu, u čemu su i uspjeli, jer su deseci tisuća ljudi užasnuti zvali postaju, a političari su prigovarali. Web stranice tv-postaje su se "srušile" odmah nakon emitiranja priloga.

"To je veoma loša verzija Orsona Wellesa, napravljena bez imalo ukusa", komentirao je glasnogovornik premijera Guya Verhofstadta referirajući se na slavnu podvalu velikog redatelja i izvedbu radio drame "Rat svjetova" 1938, koja je prevarila mnoge Amerikance koji su pomisli da su prema priči, Marsovci napali Zemlju.

Televizija na francuskom jeziku je prekinula emitiranje redovnog programa sa izvanrednim vijestima objavljujući da je Flandrija, gdje je nizozemski službeni jezik, jednostrano proglasila otcjepljenje i da je Belgija kao država prestala postojati.

Nakon toga su slijedile "live" snimke oduševljene mase sa flamanskim zastavama, scene prometnih gužvi na prilazima Bruxellesu i vlakova koji su zapeli na novoj "granici".

Naravno da prilog nije emitiran slučajno upravo sad, jer u Flandriji je ojačao separatistički duh. Regionalni izbori su pokazali da je bitno narasla potpora ekstremnoj desnici i nacionalističkoj stranci Vlaams Belang.

"U kontekstu u kojem je prilog emitiran je neodgovorno za javnu televiziju da gledateljima objavi kraj Belgije kao realnu opciju", rekao je tim povodom glasnogovornik Vlade.

"Naša namjera je bila da pokažemo Belgijancima važnost ovog pitanja za budućnost zemlje, kao i stvarnu mogućnost da Belgija za nekoliko mjeseci više ne postoj kao država", izjavio je Yves Thiran, voditelj vijesti na RTBF.

Ministrica za medije za francusko govorno područje Fadila Laanan je rekla da je natpis "ovo je izmišljeno", koji se pojavio pola sata nakon "izvanrednih vijesti", postavljen na njeno inzistiranje; "Upitno je korištenje takvih taktika koje plaše ljude", komentirala je.

AFP je izvijestio da su čak neki veleposlanici u Bruxellesu ozbiljno shvatili "vijest" i hitno poslali poruke u glavne gradove svojih zemalja.

Z.A.

Belgijska državna televizija izvijestila o "raspadu" zemlje

Objavljeno prije 3 sata...

Belgija, potpuno neprivlacno odrediste :icon_eek:

Парафразираћу Рамбо Амадеуса... "Белгијо... земљо обећана... "....

Belgija, potpuno neprivlacno odrediste :icon_eek:

Ne budi siguran u to...

Svaka zemlja ima svoje cari. Belgija je avangardna zemlja i uvjek je bila ispred ostatka Evrope.

To u neku ruku objasnjava i njen geografski polozaj jer je ona most izmedu Amerike-Engleske i kontinentalne Evrope. To je i jedan od razloga sto su recimo prvi poceli sa industrijalizacijom u kontinetalnoj Evropi i bili druga zemlja po bogatstvu u svijetu duuuuugo vremena ai sad su u samom vrhu.

Tako je bilo juce a tako je recimo i danas. Uzmimo kinematografiju za primjer. Neki americki film izade bar mjesec dana prije u Belgiji nego u Francuskoj recimo. Tako je i sa tehnologijom francuzi uvjek kasne a o ovima "iza " da i ne pricamo.

U samom vrhu su na svim poljima. Kultura, sport, ekonomija...

Vidi ko je Gramme, Zénobe-Théophile(izmislio dinamu sa kontuiranim tokom struje), ko je Adolphe Sax(saxofon + ostale inovacije), vidi ko je James Ensor, René Magritte, Maurice Maeterlinck,Georges Simenon,

- Poznati belgijski strip: Hergé, Jacobs, Peyo,Morris, Wil,...

- Belgijaska cokoloda koja je nakvalitetnija u svijetu.

Sport

Vidi ko je Stefan Everts (tip je bio 10 puta svjetski sampion !), Joël Robert, Justin Henin, Cim Clijsters, KIm Gevaert, Jean-Michel Saive,Eddy Merckx,Johan Museeuw

muzika

Jacques Brel, Salvatore Adamo..

Ekonomija

Jesi li Cuo za Solvay? Za Inbew(ili prijasnji Interbrew)? Za FN (oruzje i minucija), Delhaize Group, KBC, Agfa...

Sta reci za zemlju koja ima 10.5 miliona stanovnika a ima izvoz od 270 milijardi $?

I tako redom... Sve to podrazumjeva da imaju hrpu stvari za vidjeti i posjetiti od muzeja, do gradova kao Gent recimo koji je muzej na otvorenom.

A nije samo rijec o kulturnim i istorijskim dobrima. Ima masa mjesta za zabavu. Recimo na jugoizapadu zemlje i na potezu od 30 km imas preko 40 diskoteka(ogromnih). Inace Belgija je poznata po tim diskotekama i imas masu posjetilaca iz okolnih zemalja.

Imaju preko 1.000 vrsti piva! :icon_eek:

Ит даз ту ми.

Кога треба убити за белгијски пасош?